fbpx Szkolenia dla nauczycieli akademickich w ramach projektu "ProUG" | Jakość Kształcenia
-A A +A

Szkolenia dla nauczycieli akademickich w ramach projektu "ProUG"

AKTUALIZACJA: 

Zapisy na szkolenia zostały zakończone. Dziękujemy za zgłoszenia.

Szanowni Państwo,

serdecznie zapraszamy do udziału w szkoleniach dla nauczycieli akademickich UG, organizowanych w ramach projektu „PROgram Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego (ProUG)". W tym roku akademickim mają Państwo możliwość podnieść swoje kompetencje w zakresie innowacyjnych metod prowadzenia zajęć dydaktycznych, wykorzystania narzędzi MS Office w dydaktyce oraz stosowania narzędzi prezentacyjnych.

  • Czas i miejsce:

Szkolenia będą się odbywały zdalnie. Na każdy dzień szkolenia zaplanowano po 8 godzin dydaktycznych zajęć.
Zajęcia będą rozpoczynały się o godz. 9.00. 

  • Zapisy:

Zapisy odbywać się będą poprzez stronę https://zapisy-prac.ug.edu.pl.
Informacja o zbliżającym się terminie rozpoczęcia zapisów przekazywana będzie na stronie internetowej oraz drogą mailową.

  • Program:
Temat szkolenia
Zakres tematyczny
Termin
Limit miejsc

Innowacyjne metody
prowadzenia zajęć dydaktycznych

 

(40 godzin dydaktycznych
rozłożonych na pięć dni)

 

  • Gry i aktywizujące metody dydaktyczne.
  • Gamifikacja. Symulacje.
  • Gry warsztatowe.
  • Tworzenie mechaniki i komponentów gier przydatnych podczas zajęć.
  • Projektowanie gier, symulacji i gamifikacji.
  • Możliwość wykorzystania gier i gamifikacji w zajęciach ze studentam.
  • Projektowanie kursów wykorzystujących gamifikację.
  • Myślenie wizualne.
  • Wykorzystanie myślenia wizualnego w prezentacjach, pracy z flipchartem, notatkach.
  • Metafory, infografiki, mapy myśli.
  • Techniki szybkiego i kreatywnego rysowania.
  • Komponowanie grafik na dostępnej przestrzeni.
  • Liternictwo. Kroje pisma, kolory.
  • Wykorzystanie ikon.
  • Możliwości wykorzystania myślenia wizualnego w kształceniu studentów.
  • Psychologiczne mechanizmy wpływające na skuteczność gier i gamifikacji.
  • Indywidualizacja wykorzystania poznanych metod.
  • Dopasowanie stosowanych narzędzi do specyfiki dziedziny (wykładanego przedmiotu).

Grupa I - brak miejsc

część 1:
10-11.12.2020

część 2:
16-18.12.2020

Grupa II - brak miejsc

część 1: 
09-11.12.2020

część 2:
15-16.12.2020

Grupa III brak miejsc

część 1: 
07-08.01.2021

część 2:
15.01.2021
22.01.2021
29.01.2021

Grupa IV  brak miejsc

część 1: 
18-19.01.2021

część 2:
14.01.2021
21.01.2021
28.01.2021

15 osób
w każdej grupie

Wykorzystanie narzędzi
MS Office w dydaktyce

(24 godziny dydaktyczne
rozłożone na trzy dni)

  • Wykorzystanie aplikacji Microsoft Teams na komputerach i urządzeniach przenośnych jako narzędzia zapewniającego sprawną komunikację i współpracę wielu użytkowników, ze szczególnym uwzględnieniem funkcji usprawniających proces kształcenia.
  • Omówienie obszaru roboczego w usłudze Office 365, w tym: czatów, połączeń, spotkań i wiadomości, które można wykorzystywać podczas pracy np. do tworzenia zespołów projektowych lub video spotkań.
  • Omówienie funkcji współdzielenia plików i pracy z nimi w czasie rzeczywistym, w tym przez kilka osób równocześnie.
  • Wskazówki, jak sprawnie organizować pracę zespołów.
  • Omówienie kwestii poufności i bezpieczeństwa udostępnianych danych.
  • Możliwości wykorzystania omówionych narzędzi w pracy dydaktycznej, komunikacji ze studentami oraz ewaluacji pracy własnej studentów.

Grupa I - brak miejsc

27-29.01.2021 

Grupa II - brak miejsc

16-18.02.2021 

Grupa III - brak miejsc

10-12.03.2021

15 osób
w każdej grupie

Narzędzia prezentacyjne

(40 godzin dydaktycznych
rozłożonych na pięć dni)
 

  • Zasady tworzenia efektywnych i estetycznych prezentacji.
  • Jak zaciekawić słuchacza i jak utrzymać uwagę.
  • Dynamika i tempo prezentacji.
  • Skuteczny przekaz treści.
  • Dobór materiałów graficznych i krojów pisma.
  • Zasady typograficzne.
  • Najczęściej popełniane błędy w prezentacjach.
  • Przegląd dostępnych programów graficznych przydatnych w przygotowaniu prezentacji.
  • Edycja grafiki i tworzenie kolaży i montaży fotograficznych.
  • Przygotowywanie infografik.
  • Umieszczanie w prezentacji danych z zewnętrznych programów.
  • Elementy filmowe i multimedialne w prezentacji.
  • Wizualizacja algorytmów i procedur działania.
  • Wizualna prezentacja danych liczbowych, Analiza i wizualizacja danych za pomocą programu MS Excel.
  • Wykresy i wykresy ruchome.
  • Analiza danych za pomocą tabel przestawnych.
  • Przegląd trendów w wizualizacji.
  • Korzystanie ze stron internetowych z darmowymi aplikacjami przydatnymi do wizualizacji.
  • Myślenie statystyczne i wizualne.
  • Graficzna reprezentacja pojęć.
  • Mapy myśli i inne narzędzia zwiększające efektywność notowania i zapamiętywania.
  • Notatki z wykorzystaniem elementów graficznych.

Grupa I brak miejsc

część 1:

07-09.04.2021

część 2:
19-20.04.2021

Grupa II - brak miejsc

część 1: 
05-07.05.2021

część 2:
17-18.05.2021

Grupa III - brak miejsc

część 1: 
07-09.06.2021

część 2:
24-25.06.2021

15 osób
w każdej grupie

Loga UE

Treść ostatnio zmodyfikowana przez: Monika Bębenek
Treść wprowadzona przez: Monika Bębenek
Ostatnia modyfikacja: 
czwartek, 7 stycznia 2021 roku, 14:55