Rozwój kompetencji miękkich | Jakość Kształcenia

-A A +A

Rozwój kompetencji miękkich

Autor: 
mgr Dominik Niklas, Biuro Jakości Kształcenia
poniedziałek, 19 września 2016 roku, 14:16

Laboratorium Inicjatyw Dydaktycznych oferuje warsztaty poświęcone zagadnieniom, które dydaktycy uważają za ważne i kompetencjom, które chcą rozwijać.

Nauczycieli akademickich UG, którzy chcieliby podzielić się swoją wiedzą, doświadczeniem lub dobrymi praktykami w zakresie szeroko rozumianej dydaktyki, prosimy o kontakt. W szczególności zależy nam na przygotowaniu warsztatów poświęconych niżej wymienionym zagadnieniom, ale nie tylko - temat zajęć Prowadzący proponują sami.

Na podstawie sondażu przeprowadzonego w roku akademickim 2015/2016, ustaliliśmy, że do umiejętności, które wykładowcy UG najbardziej chcieliby doskonalić należą:

  • Praca z motywacją własną i innych,

  • Neurodydaktyka,

  • Budowanie relacji z podopiecznym (studentem, magistrantem, doktorantem),

  • Prezentacje konferencyjne,

  • Radzenie sobie ze stresem,

  • Zarządzanie projektami (ze szczególnym uwzględnieniem PRINCE2),

  • Autoprezentacja podczas wystąpień publicznych,

  • Komunikacja wewnątrz organizacji,

  • Wykorzystanie technik ICT na zajęciach (webinaria, hangouty, social media),

  • Zarządzanie dynamiką pracy w grupach,

  • Wykorzystanie informacji zwrotnej, parafraza, aktywne słuchanie,

  • Praca ze studentem trudnym i wybitnym,

  • Rozpoznawanie talentu - pomoc w ustalaniu kariery,

  • Organizacja warsztatu naukowca,

  • Praca z tekstem, formułowanie komunikatów pisanych,

  • Zarządzanie czasem,

  • Przeciwdziałanie mobbingowi oraz radzenie sobie z mową nienawiści na zajęciach,

  • Design Thinking,

  • Konstrukcja przekazu dydaktycznego ukierunkowana na aktywizowanie studenta,

  • Ocena prac pisemnych i wypowiedzi ustnych - na co zwracać uwagę,

  • Alternatywne narzędzia informatyczne do przygotowywania prezentacji multimedialnych,

  • Opracowywanie syllabusów do istniejących i nowych zajęć dydaktycznych,

  • Jaki powinien być egzamin przedmiotowy?,

  • Organizacja pracy (ćwiczeń) z dużą grupą studencką, 

  • Metody prowadzenia ćwiczeń i ewaluacji,

 

Wszystkich nauczycieli akademickich Uniwersytetu Gdańskiego zapraszamy do współpracy!